Навчально-науковий інститут бізнес-освіти імені Анатолія ПОРУЧНИКА

Відбулася гостьова онлайн-лекція в рамках дисципліни «Менеджмент інвестиційних проектів»14 Березня 2023р.

Відбулася гостьова онлайн-лекція для студентів  в рамках дисциплін «Менеджмент інвестиційних проектів», «Фінансове прогнозування і бюджетування» та «Інвестування» з випускницею кафедри корпоративних фінансів і контролінгу, ОПП «Інвестиційний менеджмент», спеціалісткою з прогнозування попиту в компанії «Danone» Зіник Анною.

«Danone» – провідна міжнародна компанія з виробництва продуктів харчування, представлених на ринку 130 країнах світу.

Оскільки бюджет продаж лежить в основі будування наступних бюджетів, відображення найбільш достовірної інформації в першому є вадливим завданням. Спікерка виділила три основні групи чинників:

  • історична складова(база, сезонність, результат від промо, додатковий об’єм продажів після дефіцитів, прайсинг та інші);
  • вплив зовнішніх факторів(зміна дистриб’юції, логістика, промо конкурентів, відносини з партнерами, війна, природні лиха та інші);
  • вплив внутрішніх факторів(промо, лістинг, канібалізація, дефіцити та інші).

На прогноз мають вплив замовлення та драйвери, а результати бюджетування впливають на виробництво, логістику, складські роботи та фінанси.

Також наприкінці зустрічі студенти та викладачі поставили Зіник Анні питання, серед яких:

  • Чім обґрунтовані 6 тижнів короткострокового прогнозу? Як взаємодіють шеститижневий  та трьохмісячний  прогнози;
  • Як відбувається прогнозування попиту для нової торгівельної мережі?
  • Наскільки висока достовірність результатів, наскільки часте відхилення суттєве, або співпадіння плану й факту в прогнозуванні компанії  «Danone»?
  • За допомогою яких програмних продуктів, програмних систем відбувається комунікація між співробітниками для прийняття правильних управлінських рішень?
  • Чи перевищують обсяги продажу товару після дефіциту показники, які мали б за умови стабільного постачання? Чи мала місце практика створення штучного дефіциту?
  • Як відбувається прогнозування попиту для нового продукту?
  • Скільки людей в команді, які займаються прогнозуванням?
  • Наскільки сильний має вплив реклама на прогнозування? Чи відбуваються акції «2+1», чи відбувається перехід точки беззбитковості, чи є прибуток за цієї акції?
  • Чи збільшується попит під час святкових днів?

На всі поставлені питання били отримані вичерпні відповіді. Загалом лекція виявилася змістовною, систематизованою та практикоорієнтованою.